Konec každého roku je obvykle i časem bilancování. Nejinak tomu bylo u mne.
Podíval jsem se komplexně na své webové stránky na doméně bugner.pro a…

Dospěl jsem k rozhodnutí vrátit se zpátky ke kořenům a použít jen českou doménu pod svým jménem.
Doménu PRO opouštím, včetně e-mailu. Měl jsem s ní původně jiné plány, ty se však změnily.
Takže mám nové stránky, pojaté v jiných barvách – pomohla vybírat manželka mj. s pomocí šikovného generátoru barev – a v minimalistickém stylu.
Co mě vedlo k tak radikálnímu kroku?
- Statistiky služeb, které využívám – tento jednoduchý plugin (někde používám jiný plugin pro statistiku), externě třeba profil na firmy.cz – ukázaly, že návštěvnost není v pořádku.
TIP: Nechcete-li se přebírat výstupem složitých a komplikovaných nástrojů ke sledování návštěvnosti a navíc potřebujete mít své statistiky lokálně, nemusíte nutně používat sofistikované Google Analytics. Je však určitě dobré vidět kolik a odkud návštěvníci přichází, co navštěvují.
- Zjistil jsem také, že doménu s koncovkou PRO si lidé špatně pamatují. Předpokládají spíš obvyklé CZ nebo COM.
TIP: Věnujte čas výběru správné domény. Dobře zapamatovatelná doména si na sebe vydělá téměř sama.
- Původní web nebyl složitý, ale přesto neoslovoval.
TIP: Poslouchejte manželky, partnery a vůbec lidi kolem sebe. Ptejte se jich na názor, jak se jim váš web líbí, jak se na něm orientují. Webové stránky nemusí být prošpikované super efektní grafikou, musí však být srozumitelné a funkční.
Dalším důvodem změny byla rychlost načítání, se kterou jsem nebyl spokojen. Rychlost je totiž mantra současných webových stránek. SEO už lidé celkem zvládají, ovšem zrychlit webové stránky tak, aby splnily přísná kritéria mocného vyhledávače, je mnohdy tuhý boj. Asi se o tom někdy rozepíšu trochu více.